Mayıs ayında Türkiye’den 322,1 milyon dolarlık yaş meyve sebze ihracatı gerçekleştirildi. Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Bülent Sarıkaya, geçen yılın aynı dönemine göre sektörde yüzde 14’lük bir artış yaşandığını belirtti.
Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, mayıs ayında 165,6 milyon dolarlık dış satımla sektör ihracatına yüzde 51 katkı sağladı. Bu rakamlar, Türkiye’nin yaş meyve sebze ihracatındaki ivmeyi gözler önüne seriyor.
Söz konusu dönemde şeftali ihracatı yüzde 128 artışla 132,5 milyon dolara ulaşarak zirveye yerleşti. Toplam yaş meyve sebze ihracatının yüzde 41’ini şeftali oluşturdu. Kayısı ise 49,7 milyon dolarlık ihracatla yüzde 10’luk artış göstererek küresel pazardaki yerini korudu.
Mayıs ayında en büyük pazar 111,3 milyon dolarlık hacimle Irak olarak kaydedildi. Irak’a yapılan ihracat geçen yıla göre yüzde 56 artış gösterdi. Rusya Federasyonu ise 87,9 milyon dolarlık ihracat hacmiyle ikinci sırada yer aldı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]